SVŠE změnila svůj název,
a proto Vás zveme na naše nové stránky, kde najdete aktuální informace.
Jdi na VŠHETomáš Rygl – Langenthal – Švýcarsko
Start of internship
Cesta do Hradce Králového byla klidná a utekla vcelku rychle. Ještě, že jsme měli klimatizaci. Po příjezdu na hlavní autobusové nádraží jsem se setkal s Tomášem Kopicem, který mě následně odvezl k sobě domů. U Kopiců doma mě čekalo vřelé přivítání a byl jsem pohoštěn večeří. Poté jsme ještě upravili náš vůz pro cestování a šli jsme spát.
1. Working day – Nové Město nad Metují
Brzy ráno jsme se vydali do Nového Města nad Metují, kde jsem byl se všemi seznámen a poté jsem šel na prohlídku výrobního areálu. V průběhu této prohlídky jsem si udělal následnou představu, co vlastně společnost AMMANN vyrábí, čím se zabývá a dále jsem se ještě dozvěděl spousty zajímavých informací.
Ammann je vedoucí stavební dodavatel pro stroje, systémy a služby s klíčovými kompetencemi v oblasti asfaltu a pro celosvětové silniční stavitelství. Popuzován podnikatelským duchem existuje mezinárodně úspěšný rodinný podnik od roku 1869 v páté generaci.
Po prohlídce jsem se stal součástí řešení problematiky nového designů strojů a technického řešení různých částí stroje, například velikost a styl řešení uchycení pro hák (člověk by nevěřil, jak moc to dokáže zabrat času, ale po chvíli jsem pochopil, že je to velice důležité), další řešená problematika byla uchycení a druh osvětlení atd. Tohoto sezení se účastnili: externí průmyslový designér Christoph Runge, dále šéf prodeje a marketingu Alexander Greschner, Assistant to Management Machines Tomáš Kopic a v neposlední řadě specialisté z Nového Města. Tato diskuse byla velice zajímavá a do angličtiny jsem se po chvíli zaposlouchal a porozuměl ve většině případů všemu, co bylo řečeno. Po desíti hodinové debatě o problematice jsme se vydali směrem do Hradce, kde jsme vyzvedli našeho řidiče, pana Ježka, který nás v pořádku dovezl okolo čtyřiadvacáté hodiny do Frankfurtu. Během cesty jsem byl doprovázen Tomáše Kopicem, Greschnerem a Rungem a jejich zajímavými postřehy jak z pracovního, tak z osobního života a dále jejich vtipnými komentáři.
2. Working day – Hennef
Ráno, po pětihodinovém spánku jsem byl značně vyčerpaný, tak jsem se posílil snídaní a vyrazili jsme do Hennefu. Zde se převážně řešili barvy loga, a asi nejdůležitější část byla diskuse o zavedení jednotného označení strojů na přední masce velkým červeným „A“. Dále se řešila nová technologie „ACE“, její komunikace se zákazníky (přes dealery). Okolo čtvrté hodiny jsme vyrazili směrem do Švýcarska (Langenthalu). Do Langenthalu jsme dorazili kolem desáté hodiny večerní, následně jsem se ubytoval, osprchoval a padl do postele, že už ani nevím jak.
Celý článek z cesty naleznete v tomto pdf souboru.